Regulamin
Regulamin sprzedaży sklepu internetowego flyingdesk.pl
Rozdział 1. Postanowienia ogólne
§ 1
- Regulamin określa:
– zasady zawierania Umów kupna sprzedaży Towarów na stronie internetowej sklepu internetowego Flyingdesk.pl
– zobowiązania Sprzedawcy wobec Klienta,
– prawa i obowiązki Klienta wynikające z realizacji Umowy kupna sprzedaży z uwzględnieniem zasad postępowania reklamacyjnego.
- Flyingdesk.pl to sklep internetowy, dostępny w domenie www.flyingdesk.pl, prowadzony przez SULMET Fabryka Okuć Sp. z o.o., adres siedziby: ul. Spacerowa 19, 83-305 Pomieczyno, REGON: 191555296, NIP: 589-16-19-607 reprezentowaną przez Rychert Roman ? Członek Zarządu.
- Towary dostępne w sklepie internetowym flyingdesk.pl są towarami nowymi.
- Towary dostępne w sklepie internetowym flyingdesk.pl są wolne od wad prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Wszystkie ceny podane w sklepie internetowym flyingdesk.pl są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Na każdy sprzedany Towar wystawiana jest przez Sprzedającego paragon fiskalny bądź faktura VAT.
- Podczas składania zamówienia, Klient zobowiązany jest wskazać czy za Towar ma być wystawiona faktura VAT czy paragon fiskalny.
- Paragon fiskalny jest zawsze dołączany do zamówionego Towaru.
- Faktura VAT sporządzana jest w wersji papierowej/ elektronicznej na wyraźne polecenie Klienta.
§ 2
- Określenia użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:
- Cennik – zestawienie Towarów sprzedawanych przez sklep internetowy flyingdesk.pl wraz z cenami,
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która zawiera umowę kupna sprzedaży towaru ze sklepem internetowym flyingdesk.pl,
- Konto – utworzony w sklepie internetowym flyingdesk.pl profil Klienta, w którym gromadzone są dane oraz informacje o Kliencie dotyczące jego działań w sklepie internetowym flyingdesk.pl,
- Regulamin – poniższy Regulamin Sprzedaży sklepu internetowego flyingdesk.pl,
- Sprzedawca ? SULMET Fabryka Okuć Sp. z o.o., adres siedziby: ul. Spacerowa 19, 83-305 Pomieczyno, REGON: 191555296, NIP: 589-16-19-607 reprezentowaną przez Rychert Roman ? Członek Zarządu.
- Umowa – Umowa kupna sprzedaży Towarów, zawarta za pośrednictwem sklepu internetowego flyingdesk.pl między Klientem a Sprzedawcą,
- Towar – każda rzecz, która jest przedmiotem sprzedaży przez sklep internetowy flyingdesk.pl. Pełna oferta towarowa dostępna jest na stronie internetowej www.flyingdesk.pl
- W odniesieniu do osoby Klienta:
– w przypadku osób fizycznych – Klientem może być wyłącznie osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
– w przypadku osoby prawnej oraz jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, wszelkie czynności tego podmiotu może dokonać wyłącznie osoba, która jest umocowana do dokonywania w imieniu tego podmiotu wszelkich czynności zgodnie z zasadami reprezentacji.
§ 3
- Klient ma możliwość korzystania ze sklepu internetowego flyingdesk.pl dokonując rejestracji i tworząc w ten sposób Konto, w którym gromadzone są dane oraz informacje o Kliencie, dotyczące jego działań w sklepie internetowym flyingdesk.pl.
- W celu dokonania rejestracji utworzenia Konta, Klient wypełnia formularz rejestracyjny poprzez podanie następujących danych:
- adres e-mail,
- hasło do logowania,
- Na adres e-mail Klienta umieszczony w formularzu rejestracyjnym zostanie wysłana wiadomość wskazująca sposób potwierdzenia rejestracji oraz inne wymagane prawem informacje.
- Z chwilą potwierdzenia rejestracji dochodzi do zawarcia umowy dotyczącej prowadzenia Konta pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą, której przedmiotem są usługi świadczone przez Sprzedawcę na warunkach określonych w Regulaminie.
- Klient po potwierdzeniu rejestracji ma możliwość edycji swojego profilu poprzez umieszczenie w odpowiednich zakładkach swoich danych tj. imienia oraz nazwiska.
- Klient może wyrazić zgodę na dobrowolne otrzymywanie informacji o nowościach i promocjach (newsletter).
- Newsletter służy do stałej komunikacji z Klientami mającej na celu informowanie odbiorców o nowościach, zmianach, ofertach, aktualizacjach w obrębie danej firmy czy tematu.
Rozdział 2. Zamówienia i zawarcie umowy
§ 4
- Informacje znajdujące się na stronie internetowej sklepu internetowego flyingdesk.pl nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
- Klient składając zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych na stronie internetowej sklepu internetowego flyingdesk.pl składa ofertę kupna określonego Towaru na warunkach podanych w opisie Towaru.
- Zamówienia można dokonać poprzez zakup Towaru za pośrednictwem strony internetowej sklepu internetowego flyingdesk.pl.
- Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie przez Klienta danych pozwalających na weryfikację Klienta i odbiorcy Towaru.
- Sprzedawca zastrzega prawo do odmowy przyjęcia zamówienia, ograniczenia sposobu płatności lub żądania przedpłaty w przypadku, gdy zamówienie budzi uzasadnione wątpliwości co do prawdziwości i rzetelności podanych danych bądź sposobu zapłaty.
- Niezależnie od sposobu dokonania zamówienia, dla Sprzedawcy jak i Klienta wiążące są informacje zawarte na stronie sklepu internetowego flyingdesk.pl, przy kupowanym Towarze w momencie złożenia zamówienia, w szczególności: jego cena, charakterystyka Towaru, jego cechy, elementy wchodzące w skład zestawu, termin i sposób dostawy.
§ 5
- Klient dokonujący nabycia Towaru za pośrednictwem sklepu internetowego flyingdesk.pl po ostatecznym wyborze Towaru przeznaczonego do zakupu, zostaje skierowany do formularza internetowego służącego do składania zamówień w sklepie internetowym.
- Po złożeniu zamówienia za pośrednictwem sklepu internetowego flyingdesk.pl, Klient zobowiązany jest do potwierdzenia:
– oznaczenia i wartości zamawianego Towaru,
– ilości sztuk Towaru.
- Za zamówiony Towar Sprzedawca nalicza cenę według cen zawartych na stronie internetowej sklepu internetowego flyingdesk.pl w momencie złożenia zamówienia.
- Sklep internetowy flyingdesk.pl proponuje możliwość dokonania płatności za zakupiony towar w formie: przelewu na rachunek bankowy.
- Forma płatności w postaci ?przelew na rachunek bankowy? umożliwia realizację płatności w formie przelewu internetowego na wskazany nr rachunku bankowego Sprzedawcy. Data wpływu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy uznaje się za datę sprzedaży.
- Sklep internetowy flyingdesk.pl proponuje możliwość dokonania dostawy poprzez:
– odbiór osobisty w siedzibie Sprzedającego,
– dostarczenia zakupionego towar za pośrednictwem Kurier DHL.
- Koszt przesyłki zostaje określony w momencie dokonania zamówienia.
- Koszt przesyłki ponosi Klient.
- Dostawa towaru odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
§ 6
- Formularz składania zamówienia składa się z formularzy składowych, służących do określenia:
- Danych Klienta (określenie imienia/nazwiska)
- Podania numeru telefonu Klienta,
- Potwierdzenia adresu poczty e-mail Klienta,
- Typu konta użytkownika – osoba prywatna/firma,
- Adresu Klienta,
- Akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu.
- Prawidłowo wypełniony formularz zamówienia wymaga uzupełnienia wszystkich pól zaznaczonych gwiazdką.
- Zaakceptowanie wszystkich danych przez Klienta oznaczanie formalnie dokonanie transakcji a zamówienie zostaje zarejestrowane w systemie jako przyjęte do realizacji.
- Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia, dochodzi do skutecznego zawarcia Umowy Sprzedaży pomiędzy sklepem internetowym flyingdesk.pl a Klientem.
Rozdział 3. Prawo do rezygnacji z zamówienia
§ 7
- Klient ma prawo do rezygnacji z zamówienia do chwili wysłania Towaru.
- W celu realizacji prawa do rezygnacji z zamówienia, Klient zobowiązany jest powiadomić Sprzedawcę drogą telefoniczną bądź e-mailowa o skorzystaniu z ww prawa.
- W przypadku dokonania przedpłaty i rezygnacji, zwrot wpłaconych pieniędzy na podane konto Klienta następuje niezwłocznie, najpóźniej w przeciągu 3 dni roboczych.
- Czas oczekiwania na zwrot jest uzależniony od sposobu jego realizacji.
§ 8
- W przypadku braku zamówionego Towaru na magazynie, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży lub jej częściowej realizacji, informując jednocześnie o tym Klienta oraz opcjonalnie przedstawiając do wyboru możliwe warianty:
- przewidywana dostępność artykułu zamówionego,
- przewidywany okres oczekiwania na Towar zamówiony,
- produkt zastępczy zamiast Towaru zamówionego.
- Klientowi przysługuje w sytuacji opisanej w ust.1 prawo do odstąpienia od Umowy i zwrot uregulowanej należności, niezależnie od przedstawionych przez Sprzedawcę wariantów ust.1.
§ 9
- W przypadku stwierdzenia niezgodności podanych danych, Sprzedawca ma prawo do odmowy realizacji zamówienia, o czym Klient jest bezzwłocznie o tym informowany.
- W sytuacjach szczególnych Sprzedawca ma prawo odmówić zrealizowania zamówienia, o czym Klient jest natychmiast informowany.
Rozdział 4. Realizacja zamówienia
§ 10
- Zamówiony Towar wraz z potwierdzeniem zawarcia umowy zostają dostarczone Klientowi w sposób wskazany przez Klienta oraz w miejsce wskazane przez Klienta przy składaniu zamówienia.
- Zamówiony Towar dostarczany jest Klientowi niezwłocznie, przy czym termin ten może wynosić od 3 do 14 dni roboczych, licząc od dnia potwierdzenia przyjęcia zamówienia, o ile nie zostanie ustalony inny termin.
- Termin dostawy towaru uzależniony jest również od przewoźnika.
- Sprzedawca ma prawo żądać od Klienta zwrot kosztów przesyłki zwrotnej w sytuacji, gdy wyśle zamówiony Towar pod adres wskazany w zamówieniu, a Klient go nie odbierze. Klient może zwolnić się z odpowiedzialności, wykazując, że nie odebrał przesyłki nie ze swojej winy.
§ 11
- W sytuacji, gdy dostarczony Towar przez dostawcę ma ślady użytkowania / zniszczenia, Klienta powinien przede wszystkim żądać od przewoźnika sporządzenia odpowiedniego protokołu.
- Klient w sytuacji opisanej w ust. 1 powinien skierować reklamację do przewoźnika.
- Niezależnie od prawa do reklamacji kierowanej do przewoźnika Towaru, Klient ma prawo do kierowania swoje roszczenia do Sprzedawcy.
Rozdział 6. Prawo do odstąpienia od umowy
§ 12
- Klient, z chwilą otrzymania zamówionego Towaru ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- W celu realizacji prawa odstąpienia od umowy, Klient zobowiązany jest piśmie złożyć stosowne oświadczenie o odstąpieniu od umowy, w terminie 14 dni, licząc od dnia otrzymania zamówionego towaru oraz wraz ze zwracanym towarem przesłać je na adres Sprzedawcy.
- Koszt odesłania Towaru do Sprzedającego w sytuacji odstąpienia od umowy zawartej na odległość ponosi Klient, chyba że Sprzedawca zgodził się go ponieść ? po uprzednim kontakcie.
- Klientowi odstępującemu od umowy, należy się nie tylko zwrot ceny Towaru, ale także kosztu jego wysyłki poniesionego przy zakupie (wysyłka rzeczy od Sprzedawcy do Klienta) ? do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w danej ofercie.
§ 13
- W razie odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą, a Klient jest zwolniony z wszelkich zobowiązań.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy wraz z zamówionym Towarem, zwraca Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że ten wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Rozdział 7. Ochrona danych osobowych
§ 14
- Dane Klienta mogą zostać wykorzystane jedynie w celu i na zasadach określonych w Ustawie z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych.
- Sprzedawca zapewnia ścisłą ochronę danych osobowych przekazanych przez Klienta i wykorzystanie ich wyłącznie w celach związanych z zamówieniami i promocjami sklepu.
- Klient składając zamówienie i przekazując swoje dane osobowe wyraża zgodę na wykorzystanie tych danych na zasadach określonych w Ustawie i niniejszym Regulaminie.
- Szczegóły w zakresie ochrony danych osobowych zawiera odrębny regulamin pt. ?Polityka prywatności oraz wykorzystywania plików cookies?.
Rozdział 8. Postępowanie reklamacyjne
§ 15
- Klientowi przysługuje prawo do reklamacji Towaru, uzależnionej od wystąpienia wady Towaru w oparciu o rękojmię.
- W celu realizacji prawa do reklamacji Towaru, Klient zobowiązany jest na swój własny koszt dostarczyć wadliwy towar na adres Sprzedawcy, o ile nie zostało wcześniej ustalone inaczej.
- Reklamację wadliwego Towaru Klient może złożyć do Sprzedawcy, w sytuacji, gdy ten ustalił on dobrowolnie swe zobowiązania i czas ich trwania.
- Po wyborze prawa, na podstawie którego będzie składana reklamacja, Klient zobowiązany jest dokładnie opisać zauważoną wadę Towaru i sprecyzować żądanie zgodnie z możliwymi wyborami przewidzianymi dla danej procedury (gwarancji lub rękojmi).
- Klient zobowiązany jest do złożenia reklamacji drogą pisemną.
- Do złożenia reklamacji potrzebny jest dowód zakupu – paragon lub faktura bądź inny dowód zawarcia transakcji.
§ 16
- Jeżeli Klient jako podstawę dochodzenia swych roszczeń wybrał rękojmię, to odpowiedzialność Sprzedawcy za wadliwy Towar trwa 2 lata od daty jego wydania.
- Klient ma obowiązek powiadomić Sprzedawcę o wadzie i określić swoje żądanie w ramach rękojmi w ciągu roku od jej zauważenia.
- W przypadku gdy Klient przekroczy roczny termin od daty wykrycia wady roszczenie reklamacyjne przedawnia się.
§ 17
- Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji.
- Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji w zakreślonym w ust. 1 terminie, wówczas uznaje on żądanie Klienta za uzasadnione.
- W wyniku złożonej w ramach rękojmi reklamacji, Sprzedawca może dokonać:
- naprawienia Towaru,
- wymiany Towaru,
- obniżenia ceny Towaru,
- odstąpienia od umowy
- Klient ma prawo żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo usunie wadę.
- W każdym z powyższych przypadków, gdy realizacja żądań Klienta wiąże się z dostawą nowego lub naprawionego Towaru, koszty dostawy Sprzedawca.
- Niezależnie od sposobu realizacji prawa do reklamacji, Klient ma prawo żądać od Sprzedawcy naprawienia szkody, którą poniósł z powodu nabycia wadliwego towaru.
Rozdział 9. Postanowienia końcowe.
§ 18
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 9.11.2016 roku.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmian w Regulaminie, które wchodzą w życie z dniem ich publikacji na stronie internetowej sklepu internetowego.
- Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia Zamówienia przez Klienta.